GenChat

איתנו תוכלו לדבר גם על פנאי ותעסוקה...

שוקה קאסם פרימה

מה אתם יודעים על פנאי ותעסוקה?

גיל הפרישה נחשב כצומת משמעותי בחיים, כאשר בהגיעו אליו חוצים קו בלתי נראה המעביר באחת מגיל העבודה לגיל הפרישה. על הפורשים להסתגל לשגרה חדשה ולמצוא דרכים שונות למצוא עיסוק משמעותי לפרק זמן שיכול להמשך כ-20 שנה.

מחקרים רבים מוצאים כי אלו מבני הגיל השלישי שלא מוצאים עיסוק משמעותי חשופים יותר לתחושת דיכאון, שעלול להשפיע על מצבם הבריאותי הפיזי והנפשי.

19% מבני 65 ומעלה משתתפים כיום בכוח העבודה והם עושים זאת לא רק מהצורך להשלים הכנסה, אלא בעיקר מצרכים רגשיים וחברתיים. מבוגרים אלו בעלי יכולות שמבוססות על ניסיון חיים, על מאוויים ועל יצירתיות שהם שונים ומשלימים את אלו של הצעירים. כיום ברור כי אין לראות בתופעה זו תחרות בין דורות, אלא השלמה שמעשירה איכותית את שני הצדדים.

בחלק זה תוכלו לגלות את שוקה, קאסם ו-פרימה שהם מבני הדור השלישי, ותועדו לפרוייקט "פני זקן" של "כאן 11". הם מדברים על החוויות האישיות שלהם הנוגעות לתעסוקה ופעילויות חדשות שהכניסו לחייהם בעקבות המעבר לגיל השלישי. תוכלו לשאול אותם שאלות ולקבל תשובות תוך כדי צפייה בסרט התיעודי עליהם.

השתתפות בפרויקט Gen-Chat נוצרה על מנת להעלות את המודעות על נושאים שונים בקרב בני הדור השלישי, תוך ניסיון למצוא שפה משותפת בני הדור הצעיר לבין הדור השלישי.

תוצר זה פותח במסגרת פרויקט גמר לתואר ראשון בפקולטה לטכנולוגיות למידה, HIT | למידע נוסף >