שאלות ותשובות

בעמוד זה תמצאו תשובות לשאלות נפוצות בנושא מיחזור פסולת ביתית ופחי המיחזור השונים המפוזרים בעיר חולון

מה קורה עם חומרי הפסולת שהפרדנו? לאן הם מגיעים?
  • פסולת הנייר והקרטון מועברת למפעל מיחזור ההופך את הפסולת לחומר גלם חדש לייצור מוצרי נייר.
  • בקבוקי הפלסטיק הנאספים במיחזוריות מגיעים אל מפעל מיחזור פלסטיק והופכים לחומר גלם לייצור מוצרי פלסטיק כגון: סלסלות, ריהוט ופליז.
  • פסולת הזכוכית מועברת למפעל מיחזור זכוכית לייצור מוצרים חדשים.
  • פסולת האריזות נאגרת, ממוינת על פי סוגי החומרים השונים ובהתאמה מועברת למפעלי המיחזור השונים.
  • הפסולת האלקטרונית מועברת למפעל מיחזור מתאים המפרק את הפסולת לסוגיה ומעביר למיחזור למפעלים שונים.
  • פסולת טקסטיל, בגדים ובדים, משמשים לשימוש חוזר וחלקם מועבר למפעלי מיחזור לייצור סמרטוטים ומוצרי בד שונים.
כיצד ניתן למצוא מידע על כלל מכלי המיחזור הפזורים בעיר?
באתר האינטרנט ואף כאן באתר נמצאת מפה המתארת את מיקומי המכלים על פי הסוגים השונים. למעבר למפה לחצו כאן
כיצד מעבירים את המסרים לילדים? בגנים ובבתי הספר?
העירייה מפעילה תכניות חינוך סביבתי מגוונות בעיר. התכניות מופעלות בגנים, ביסודיים בחטיבות ובתיכוניים, במסגרתן לומדים הילדים על בעיית הפסולת ועל פתרונות כגון: צמצום צריכה, שימוש חוזר והפרדה במקור.
מה עלינו לעשות עם תרופות שפג תוקפן או כאלו שאין לנו שימוש בהן?
תרופות מסוגים שונים ניתן להעביר אל מכלי האיסוף הייעודיים הנמצאים בלובי העירייה ובארגון יד שרה וכן אצל מתנדבות מטעם ארגון "חברים לרפואה". התרופות בנות השימוש ממויינות על ידי ארגון "חברים לרפואה" ומועברות לנזקקים, ואלו שפג תוקפן מועברות להטמנה בטוחה.
אם יש כל כך הרבה פחי מיחזור אז למה עדיין צריך את הפח הירוק הרגיל?
פח זה מיועד לכל מה שאינו בר מיחזור – הפסולת הרטובה/האורגנית (שיירי מזון), טיטולים משומשים, מגבונים ועוד. כאשר מפרידים את הפסולת לסוגיה, נותרת מעט מאוד פסולת המיועדת לפח הירוק.
למה זה חשוב כל המאמץ הזה של הפרדה לסוגים שונים? למה לא לשים הכל בפח אחד?
שטחי ההטמנה במדינת ישראל הולכים ונעלמים, אתרי הטמנת פסולת רבים נסגרו והתמלאו ואלו הנותרים יספיקו לשנים ספורות בלבד. ככל שנפריד יותר פסולת ונעבירה אל מפעלי מיחזור לשם ייצור חומרים חדשים, כך נצמצם את כמויות הפסולת המגיעות להטמנה.
נכון להיום כמה פסולת ממוחזרת בישראל?
כ-25% מהפסולת כיום מועברת למיחזור וכל היתר עדיין להטמנה. עלינו לפעול נמרצות להגברת אחוזי הפסולת המופרדת ומועברת אל מפעלי המיחזור השונים.
מדוע לא מחלקים לנו פחים בצבעים שונים גם לבית עצמו?
כל משק בית מנהל את מערך איסוף והשלכת הפסולת הביתית בצורה שונה ובהתאם לגודל המטבח / הארונות / הדירה וכד'. רכישה מסיבית של פחים אשר לאו דווקא יתאימו (בגודל, בנפח או בצבע) לכל משק בית, הינה רכישה בזבזנית ולא נבונה וכלן כל משק בית מתארגן בהתאם לצרכיו.
חוק הפיקדון חל רק על בקבוקי משקה?
אכן. אך רק על מכלי משקה המסומנים בתווית עם חוק הפיקדון, כל האחרים כגון: ליטר וחצי ומעלה, מרככים, בקבוקי שמן וכד', אשר אינם מסומנים בתווית זו, אינם בני פיקדון. אך עדיין רצוי ואף כדאי להעבירם אל מכלי המיחזור השונים (פלסטיק ואלומיניום אל הפח הכתום וזכוכית אל הפח הסגול).
מה זה חוק האריזות? הוא חל גם עליי?
החוק להסדרת הטיפול באריזות התשע"א - 2011 ("חוק האריזות") מטיל, בין היתר, על יצרן/יבואן של מוצרים ארוזים או אריזות שירות, למחזר פסולת אריזות של המוצרים הארוזים או אריזות השירות שייצרו או ייבאו בהתאם ליעדי מחזור הקבועים בחוק. מטרת החוק להביא לצמצום כמות הפסולת הנוצרת מאריזות, למנוע את הטמנתה ולעודד שימוש חוזר באריזות המועברת להטמנה.
מה התפקיד של תאגיד אל"ה ותאגיד ת.מ.י.ר?
שני גופים אלו אמונים על יישומי החוקים: תאגיד אל"ה על יישום חוק הפיקדון ותאגיד ת.מ.י.ר על יישום חוק האריזות. בימים אלו חוקק חוק הטיפול בפסולת אלקטרונית ועל יישומו אמונים תאגיד מאי וחברת אקומיוניטי.