הכלב שלי ואני

כל מה שתרצו לדעת על גידול כלב

Alternate Text

תהליך האימוץ

יום האימוץ

יום האימוץ הוא יום משמעותי. רצוי לקבוע אותו בסוף שבוע או בחופשה, כך ש כל בני המשפחה יהיו יחד, וכדי ש הכלב לא יישאר לבד בימיו הראשונים בבית. ישנם מספר דברים ש חשוב לדעת ולעשות לפני שמגיעים הביתה בפעם הראשונה ובנוסף כיצד "לארגן" את הבית לקראת הגעתו של הכלב. למידע על הסתגלות הכלב לבית עברו אל הסתגלות ויצירת שגרה.

מרגע האימוץ ועד ההגעה הביתה

הנסיעה הביתה

Alternate Text

Alternate Text רצוי לא להאכיל את הכלב לפני הנסיעה הביתה כדי שלא יקיא בדרך. כדאי להגיע עם אדם נוסף שיתלווה לנהג/ת ויישב עם הכלב במושב האחורי של הרכב. כסו את הריפודים בבד למניעת לכלוך אפשרי של צרכים או הקאות. כלבים מסוימים חוששים מנסיעה ברכב וישיבה על הרצפה יכולה לעזור להם.

Alternate Text השתדלו שהנסיעה תהיה רגועה ככל האפשר, בלי בלימות פתע וצפירות. לטפו וחבקו את הכלב ודברו אליו בטון שקט ומרגיע. כדאי לפתוח מעט את החלון לאוורור, ואם מדובר בנסיעה ארוכה עצרו בדרך להפסקת צרכים ולהתרעננות קלה (כמובן עם רצועה).

הכניסה הביתה

Alternate Text

Alternate Text עם הגעתכם צאו לטיול היכרות בשכונה ורק אחריו היכנסו הביתה. הוליכו את הכלב אל הפינה בבית שבחרתם עבורו, בלי להתנפל עליו בשמחה ובחיבוקים, דברו אליו ברוגע והניחו לו לרחרח את סביבתו החדשה. בכל פעם שהוא יסתכל עליכם קראו לו בשמו החדש כדי שיתחיל להתרגל אליו.

Alternate Text תנו לכלב לשתות ולאכול. הסעודה הראשונה בבית החדש חשובה מאוד. כחצי שעה אחר כך הוציאו אותו שוב החוצה לטיול. עשו כך אחרי כל ארוחה, עד שיבין שעליו לעשות את צרכיו רק בחוץ. חשוב מאוד להקפיד על רצועה וקולר/רתמה ש"יושבים טוב" למניעת בריחת הכלב.

הלילה הראשון

Alternate Text

Alternate Text נסו לעייף את הכלב כדי שיישן לאורך כל הלילה, אך הפסיקו את המשחקים כשעה לפני השינה. הרחיקו ממנו את האוכל שלו למשך הלילה וצאו אתו לטיול. היו סבלניים, זהו לילה של חששות עבור הכלב.

בעל חיים נוסף בבית

Alternate Text

Alternate Text אם קיים עוד כלב בבית הביאו גם אותו אל מקום האימוץ כדי שההיכרות הראשונית תתרחש במקום ניטראלי. אפשרות נוספת היא להפגיש בין שני הכלבים בחוץ עם הגיעו של הכלב החדש, לפני כניסתו הראשונה לבית. הקפידו שלשניהם תהיה רצועה ותנו להם להריח אחד את השני. אם הם לא מסתדרים, הפרידו ביניהם עד שיירגעו ונסו שוב. טיילו עם שניהם יחד כדי שירגישו כחבורה ואז חזרו כולם יחד הביתה (רצוי שאדם נוסף יהיה נוכח כדי שתוכלו לשלוט בשני הכלבים בנפרד במקרה הצורך). הפרידו בין כלי האוכל של שני הכלבים והרחיקו את הצעצועים של הכלב הקיים. השגיחו שהשניים לא יריבו ביניהם.

Alternate Text במידה ויש חתול בבית, שימו לו כלי לאוכל ומים במקום גבוה מחוץ להישג ידו של הכלב והשאירו לו אפשרות לברוח למקום גבוה, כמקום מפלט במקרה והכלב ירצה לתקוף אותו. מומלץ להשאיר את הרצועה על הכלב החדש בכל עת כדי שתוכלו לשלוט בו במקרה הצורך, ולא לתת לו לרדוף אחרי החתול אפילו כמשחק. נסו להסיח את דעתו עם חטיף או צעצוע.

Alternate Text גם החתול וגם הכלב צריכים ללמוד את הגבולות אחד של השני ולכבד אחד את השני, והכי חשוב להיות ערניים למצב. יש מקרים בהם שני בעלי החיים יתחברו לאחר תקופת הסתגלות ואילו במקרים אחרים הם יתעלמו אחד מהשני לנצח. כשמדובר בשני כלבים, תמיד אחד יהיה יותר דומיננטי מהשני וזה בסדר.


שאלות ותשובות

חשוב להגיע כל בני הבית, להתכונן לנסיעה חזרה רגועה ככל האפשר ולהביא סדינים למקרה שהכלב ירצה להקיא וכדי למנוע לכלוך. לטפו וחבקו את הכלב ודברו אליו בטון שקט ומרגיע. עם הגעתכם הביתה צאו לטיול היכרות בשכונה לפני הכניסה הביתה. הוליכו את הכלב אל הפינה בבית שבחרתם עבורו, דברו אליו ברוגע והניחו לו לרחרח את סביבתו החדשה. בכל פעם שהוא יסתכל עליכם קראו לו בשמו החדש כדי שיתחיל להתרגל אליו. נסו לעייף את הכלב כדי שיישן לאורך כל הלילה, אך הפסיקו את המשחקים כשעה לפני השינה. הרחיקו ממנו את האוכל שלו למשך הלילה וצאו אתו לטיול. היו סבלניים, זהו לילה של חששות עבור הכלב.