הכלב שלי ואני

כל מה שתרצו לדעת על גידול כלב

Alternate Text

חינוך ואילוף
הכלב

מניעת הרס בבית

אחת הבעיות איתן מתמודדים מאמצי כלבים היא הרס בבית – הרס של רהיטים, חפצים, פחים ועוד. הדבר נפוץ בעיקר אצל גורים, שרוצים לשייף את השיניים ולהוציא אנרגיה וגם אצל כלבים בוגרים מסיבות שונות כגון שעמום. ניתן למנוע את ההרס בבית ע"י דרכי מניעה שונות הכוללות בין היתר משחקים, צעצועים והרחקת הכלבים מהדברים אותם הוא נוהג להרוס. בדף זה תמצאו את המידע הרלוונטי.

הסיבות לפעולת ההרס

תופעת הריסת דברים בבית נפוצה בעיקרה אצל גורים ששיניהם צומחות או אצל כלבים לא מחונכים. סיבה נפוצה להרס בבית היא בעיקרה שעמום של הכלב. כתוצאה מכך, הם קורעים ספות, הופכים פחים, קורעים נייר טואלט וניירות ועוד. בנוסף, לעתים כלב יהרוס דברים בבית כ"נקמה" על כך שהשארתם אותו לבד.


דרכי מניעה

תעסוקה ופעילות

Alternate Text

Alternate Text יש לדאוג להוציא לכלב אנרגיה, במיוחד לפני שאתם משאירים אותו לבד ולהשאיר לו הרבה צעצועים שיוכל ללעוס ו"להרוס". הוצאת האנרגיה יכולה להיעשות ביציאה לטיול, משחק עם כלבים בגינה, משחק איתכם ומתן לכלב תשומת לב ועוד.

ספריי בטעם מר

Alternate Text

Alternate Text ניתן לרסס את הדברים שהוא נוהג לכרסם בספריי מיוחד בעל טעם מר (ניתן להשיג בחנות חיות).

הרחקת חפצים

Alternate Text

Alternate Text ביציאתכם מהבית, לצד המשחקים שאתם משאירים לו כ"תחליף" לעיסה, הרימו דברים שהכלב יכול להגיע אליהם ולהרוס וסגרו את דלתות החדרים.

"קונג" עם אוכל

Alternate Text

Alternate Text מומלץ להשאיר לכלב "קונג" (משחק אכילה שניתן להשיג בחנויות החיות) ממולא באוכל (כגון חמאת בוטנים, קוטג', עוף מבושל ואף באוכל שלו) , כך גם יהיה לו הקשר חיובי ליציאה שלכם מהבית והוא לא ירצה לעשות "דווקא" וגם הוא יוכל להפיג את השעמום ע"י התעסקות ומשחק עם ה"קונג".

עבור גור, משחק זה לנשוך ולכרסם דברים. כדי למנוע ממנו להרוס את החפצים בבית, ספקו לו אלטרנטיבות בצורת צעצועים לעיסים (לחיזוק השיניים) וחטיפים לכלבים שאינם עשויים מעור מיובש. הרחיקו ממנו חפצים יקרי ערך ודברים שעלולים להיות מסוכנים עבורו, כמו חומרי ניקוי, חוטי חשמל, שקיות וצעצועים קטנים שאפשר להיחנק מהם, חפצים חדים ואפילו צמחים מסוימים שרעילים מאוד לכלבים (למשל: חלבלוב, הרדוף, פקעות ובצלים).


שאלות ותשובות

לרוב, כלב יקרע ספות, יהפוך פחים וכו' כיוון שהוא פשוט משועמם וצריך להוציא אנרגיה. בנוסף, אצל גורים זה נובע בעיקר מהיותם לא מחונכים ומהצורך שלהם לשייף שיניים.