הכלב שלי ואני

כל מה שתרצו לדעת על גידול כלב

Alternate Text

הסתגלות
ויצירת שגרה

מניעת בריחת הכלב מהבית

השגרה היומיומית של הכלב ותחושת הביטחון שלו חשובות מאוד. מרבית הכלבים בורחים מהבית מכיוון שהם לא מרגישים בטוחים (חוסר תפיסה של הטריטוריה כשלו) או כי הם משועממים וצריכים לפרוק אנרגיה ולפגוש אנשים וכלבים. בדף זה תמצאו מידע על הסיבות בגללן הכלבים בורחים מהבית או במהלך הטיול וכן הדרכים למניעתן כגון שבב אלקטרוני ותג שם.

למה הכלב בורח?

Alternate Text כאשר הכלב רק הגיע לבית הוא עדיין אינו מרגיש ביטחון ולכן הוא עלול לנסות לברוח, כך גם אם עברתם דירה יחדיו. זכרו - ככל שירגיש יותר ביטחון הסיכויים שיברח ייפחתו.

Alternate Text מעבר לדירה חדשה, למשל, עלול ליצור אצל הכלב בלבול ורצון לחזור למעונו הישן והמוכר. במקרה כזה, קחו את הכלב לטיולים ארוכים בשכונה החדשה (עם רצועה!) ותנו לו להכיר את הסביבה.

Alternate Text כלב יכול לברוח בעיקר כי משעמם לו, הוא מחפש תעסוקה ו/או רוצה לפרוק אנרגיה וכמו כן ישנם כלבים כגון האסקי, שהם כלבי עבודה שזקוקים להרבה ריצות ותחושת מרחב. לכן, הקפידו על הוצאת אנרגיה לפני שאתם משאירים אותו לבד והשאירו לידו צעצועים ומשחקים.

Alternate Text בנוסף, כלב לא מסורס או כלבה לא מעוקרת נוטים לברוח בגלל ההורמונים, אם יש בסביבה הלא רחוקה כלבה מיוחמת.


דרכים למניעת בריחת הכלב Alternate Text

אם רוצים להגביל את מרחב הכלב בבית , לצורך חינוך לצרכים, מניעת הרס או כל סיבה אחרת ניתן להשתמש ב גדר ילדים להגדרת המרחב. אם יש גינה חשוב לגדר אותה בצורה טובה ונכונה שלא יוכל לברוח. כמו כן, יש להקפיד על שבב הכלב ותג שם.


Alternate Text

סגירת דלתות
Alternate Text הקפידו שהדלת תהיה סגורה (ונעולה אם הכלב יודע כיצד לפתוח אותה) ושאין דרכי מילוט נוספות העלולות לפתות את הכלב לצאת החוצה כגון חצר (הקפדה על סגירת השער), מרפסת ודלתות נוספות. היו מודעים לאפשרות כי הכלב עלול לברוח והדריכו גם את שאר בני הבית.

שבב אלקטרוני
Alternate Text חוק התקנת שבב עליו פוסחים בעלי כלבים רבים הוא החובה לשבב את הכלב בשבב אלקטרוני. השבב האלקטרוני חשוב מאין כמוהו ופעמים רבות הימצאותו היא שתקבע האם תזכו לראות את כלבכם שוב לאחר שהלך לאיבוד. השבב הוא למעשה תעודת הזהות של הכלב. הוא מכיל את הפרטים של בעלי הכלב ומאפשר לאתר אותם במקרה שהכלב אבד או ברח.
Alternate Text במידה והחלטתם להעביר את הכלב לחזקתו של מישהו אחר, חשוב מאוד להעביר בעלות בצורה מסודרת ולדווח למחלקה הווטרינרית של הרשות המקומית על מנת שיעדכנו את מרכז השבבים. כך תימנעו מקבלת דוחות הקשורים לכלב שכבר אינו נמצא בבעלותכם. במקרים מסוימים, אם הפרטים בשבב לא יתאמו למי שמחזיק בכלב, הוטרינרים לא יוכלו לטפל בו.

תג שם
Alternate Text הקפידו להצמיד לקולר הכלב תגית ועליה פרטיכם ומספרי הטלפון המעודכנים שלכם. תגית זו יכולה לחסוך את זמן החיפושים שלכם ואת זמנו היקר של האדם שימצא את הכלב.

רצועה
Alternate Text כפי שמחייב החוק, הקפידו לצאת מהבית כשהכלב קשור תמיד ברצועה. הניסיון מעיד כי גם בעלי כלבים הנשבעים כי כלביהם מחונכים, מאולפים ונשמעים לקריאותיהם ולפקודותיהם, מופתעים לגלות כי כלביהם החלו לרוץ ועזבו אותם בעקבות גירוי כלשהו. אנא אל תיקחו סיכון - השתמשו ברצועה. כך תשמרו גם על החוק, גם על ביטחון כלבכם וגם על ביטחון אנשים ובעלי חיים אחרים. .

קולר/רתמה
Alternate Text במקרים בהם הכלב רוצה לרוץ לקראת כלב אחר או לקראת כל דבר שעלול להוות עבורו טריגר הוא עלול לצאת מהרתמה או מהקולר אם הם לא יושבים עליו טוב. לכן, בדקו אותם לפני יציאתכם לטיול.

תמונות
Alternate Text כדאי לצלם את הכלב מדי פעם ולוודא כי סימנים מזהים מיוחדים (אם יש כאלה) יופיעו בתמונה. כך, במידה והכלב יילך לאיבוד, תמונה עדכנית תהיה שימושית הן לצורך הכנת מודעה והן לצורך הוכחת בעלות על הכלב. .

סירוס ועיקור
Alternate Text מעבר ליתרונות הרבים בכך שהכלב מסורס או הכלבה מעוקרת, הליך זה יקטין את סיכויי בריחתו/ה. כלב מסורס, למשל, לא יתפתה לרדוף אחר כלבה מיוחמת ולאבד את דרכו בחזרה הביתה.

Alternate Text פעמים רבות המאגר הארצי לרישום כלבים (www.vtr.moag.gov.il) אינו מעודכן בפרטי השבב אותו כלבכם נושא או בפרטי הבעלים. לכן מומלץ לוודא כי כל הפרטים מעודכנים במאגר, כמו גם באפליקציית "מאגר כלבים".


שאלות ותשובות