הכלב שלי ואני

כל מה שתרצו לדעת על גידול כלב

Alternate Text

בריאות הכלב

פעילות הכלב

פרט להוצאת הכלבים לטיולים לצורך עשיית צרכים, יש להוציאם במטרה לפרוק אנרגיה ולשחק עם כלבים, ומומלץ לעשות זאת לעיתים קרובות. כלב משועמם צריך להוציא אנרגיה - אם הוא לא יוציא אותה בחוץ, הוא יוציא אותה בבית, דבר שלעתים קרובות מוביל להרס של רהיטים וחפצים, ולתסכול שלכם, הבעלים. בדף זה תוכלו למצוא מידע על חשיבות הפעילות הגופנית והמשחק, והשפעותיהם על בריאותו הפיזית והנפשית של הכלב. כמו כן, תוכלו לקבל מידע על גינות הכלבים - המקום האידיאלי להוצאת אנרגיה, בהן הכלב יכול להתרוצץ בחופשיות, לשחק עם כלבים אחרים וליצור ולחזק קשרים חברתיים.

חשיבות הפעילות

Alternate Text מוצאו של הכלב ממשפחת הזאבים, החיים בלהקה, ולכן חשוב להקפיד על פעילות וקשר בין כלבכם לכלבים אחרים, לאנשים ובפרט איתכם, הבעלים שלו. כמו שלנו, כבני אדם, יש "שעת פנאי", כך חשוב ליצור זאת גם לכלבכם, מעבר לפעילות הפיזית שהוא עושה ישנה השפעה ביולוגית שתורמת לבריאותו ומשפיעה על התנהגותו.

Alternate Text בין אם יצאתם לגינת הכלבים או לפארק, המשחק והתקשורת הפיזית שלו עם כלבים אחרים, עם אנשים שהוא פוגש וזמן האיכות שלו איתכם, עוזרים לא רק לבריאותו הפיזית אלא גם הנפשית והקוגניטיבית.

Alternate Text

משחקים - למה ואיך

כאמור, ישנה חשיבות רבה למשחקים אצל כלבים, כצורך "לחזור למקורות" ולחקות את הצורך של הכלב כ"טורף". יש לשחק עם הכלבים באופן מסוים, המתאים להם, ולבחור את הצעצועים וסוגי המשחקים שיגרו אותם מספיק בכדי שיוציאו אנרגיה, יעזרו לו לתקשורת עם כלבים אחרים ועם הבעלים ויעזרו לבריאותו הנפשית והקוגניטיבית.

משחק בין כלבים

Alternate Text כלבים, בעיקר גורים, זקוקים לחברת בני מינם. הם מלמדים אחד את השני את הגבולות, משחקים ונהנים יחד. בנוסף, היות וכלבים מקורם במשפחת הזאבים, הם זקוקים ל"להקה" שלהם, לחברת כלבים אחרים.

Alternate Text חשוב לייצר בסיס חברתי טוב לכלב – פיזי ונפשי. ישנה חשיבות לחשוף את הכלב לכלבים אחרים , ללכת לגינות כלבים, ולתת לו לתקשר עם כלבים אחרים.

Alternate Text לכלבים שפה ודרכי תקשורת משלהם וכלב שמונעים ממנו להיפגש עם כלבים אחרים עלול להיות כלב מתוסכל. בנוסף, כלב שלא מאפשרים לו לבוא במגע עם כלבים אחרים עלול לפתח פחד או תוקפנות.

Alternate Text בין הכלבים ישנם משחקים שונים כגון משחקי שליטה, אם הכלבים מכירים זה את זה, הם מכירים את הגבולות אחד של השני ויודעים לתקשר טוב ולהעביר מסרים זה לזה, אם הכלבים הם זרים זה לזה, יש להשגיח עליהם כיוון שכלב עלול להרגיש שהכלב השני לא נותן לו לשחק או להתאושש ולכן עלולה להיווצר תוקפנות ואף נשכנות ביניהם.

למידע נוסף עברו אל "תקשורת בין כלבים"

משחק בין הכלב לבעלים

Alternate Text חשוב לייצר שגרת משחקים שלכם עם הכלב - ככל שתשחקו יותר , הקשר ביניכם יתחזק וכך גם התקשורת ביניכם תהייה טובה יותר. בין אם בבית או בגינה, לדוגמא במשחקי "תפוס" ו"תביא", שגרת המשחק המשותפת תסייע לאהבה שלכם אחד כלפי השני, לרצון לשחק ,ליכולת תקשורת טובה ולתחושת ביטחון ונוחות של הכלב מולכם. למידע נוסף עברו אל "תקשורת בין הכלב לבעליו"

Alternate Text

גורים

Alternate Text משחק אצל כלבים מתבטא בנשיכות, ריצות וכרסום בנוסף להיותם גורים ולא מחונכים, הם גורים צריכים לשייף את השיניים ולכן הם נוטים לנשוך. כדי למנוע ממנו להרוס את החפצים בבית ולנשוך אתכם ואנשים אחרים תוך כדי משחק, ספקו לו אלטרנטיבות בצורת צעצועים לעיסים וחטיפים. אין לאפשר לגור לנשוך אתכם בתור משחק.

Alternate Text חשוב לתת לגור להוציא הרבה אנרגיה ולחשוף אותו לכלבים אחרים, כך כאמור הוא יילמד איך לתקשר איתם, יילמד את הגבולות ויוציא הרבה אנרגיה ולא יחוש תחושת תסכול משעמום בבית וכתוצאה מכך יהרוס דברים ו/או יינשך.

כלבים מבוגרים

Alternate Text כלב חי בממוצע כבין 13 ל16 שנים. כלבים מבוגרים, מגיל 7 ומעלה, בהתאם לאופי ומצב הכלב, יילכו פחות וייצאו פחות – קשה להם ללכת הרבה והם כבר לא כל כך יכולים לרוץ. לכן, חשוב ללכת איתם לגינות כלבים, לחשוף אותם לכלבים אחרים ולנסות להוציא להם אנרגיה ולחשוף אותם לתקשורת עם כלבים כמה שניתן.


גינות כלבים

Alternate Text
Alternate Text ברחבי הארץ קיים מספר רב של גינות כלבים. גינות הכלבים הן מגודרות ומותר לשחרר בהן את כלבכם. זו הזדמנות טובה לכלב לא רק לעשות צרכים אלא להוציא אנרגיה, לחזק את הקשר עם הכלבים האחרים וכמו כן, לחזק את הסמכות שלכם כלפיהם והקשר ביניכם.

Alternate Text חשוב להדגיש כי עליכם להשגיח תמיד על כלביכם - לראות שאינו אוכל משהו שאסור לו, שאינו "מציק" לאנשים או לכלבים אחרים וכמובן להיות מוכנים לצורך הימנעות מריבים עם כלבים.

פריקת אנרגיה

פריקת אנרגיה לכלב היא דבר חשוב שיש לעשות לעיתים קרובות בטיולים ויתר על כן בגינות כלבים, בהן הכלב יכול להיות משוחרר, להתרוצץ ולשחק עם כלבים אחרים. זאת, בין היתר, כדי שלא ישתעמם בבית וייצטרך להוציא אנרגיה, דבר שלעתים קרובות מוביל להרס של רהיטים וחפצים ולתסכול של הבעלים.

חיזוק הקשר עם כלבים אחרים

בגינות הכלבים כלבכם מכיר כלבים אחרים, לומד איך לתקשר איתם, לומד מתי כלב מעוניין במשחק ומתי לא. חשוב מאוד לחזק את הקשר של כלבכם עם כלבים אחרים ואת יכולת התקשורת שלו איתם. כאמור, יש לכך השפעה נפשית וקוגניטיבית ולא רק פיזית.


שאלות ותשובות

ניתן ואף רצוי להביא חטיפים לגינות כלבים כדי לחזק פקודות בסיסיות (כגון "בוא" "אליי") ולחזק את הקשר ביניכם ובין הכלב. עם זאת, אין לאלף את הכלב בגינות הכלבים – הכלב עלול להביע רכושנות כלפי האוכל והבעלים שלו, לחשוף שיניים כלפי כלבים אחרים ואף לתקוף אותם וכמו כן, כלבים אחרים בגינה עלולים להתקרב אליכם ואל האוכל ולחזק את תחושת הרכושנות וההגנה על הטריטוריה שעלולה להיגרם אצל כלבכם.
למידע נוסף "חינוך ואילוף הכלב"

כמובן. ישנה חשיבות רבה למשחקים אצל כלבים, כצורך "לחזור למקורות" ולחקות את הצורך של הכלב כ"טורף" והם זקוקים לבני מינם, ללהקה שלהם. חשוב לחשוף את הכלב לכלבים אחרים, כך הוא לומד גבולות של כלבים אחרים, לומד איך לתקשר איתם, יוצר בסיס חברתי ועוד. כך הוא לא ירגיש תסכול וגם לא תיווצר אצלו תחושת פחד או תוקפנות כאשר יפגוש כלבים.