הכלב שלי ואני

כל מה שתרצו לדעת על גידול כלב

Alternate Text

סוציאליזציה

תקשורת בין הכלב לבעליו

הקשר ביניכם ובין כלבכם הוא הדבר הכי חשוב שקיים בהליך גידול הכלב, וקשר חזק וטוב ובעל תקשורת טובה הוא הדרך לחיים טובים, נעימים ויותר קלים ולהצלחה בהתגברות על קשיים יחדיו. לכן, חזקו את הקשר ביניכם לבין כלבכם - הכלב זקוק למנהיג שיציב לו גבולות וילמד אותו מה מותר ומה אסור. אם הכלב יידע להקשיב ולציית לכם, התקשורת ביניכם תהיה טובה יותר.

Alternate Text

כלבים מביעים מסרים בעיקר בעזרת שפת גוף וכך גם מבינים מסרים מכלבים אחרים או מאנשים. לכן, כשכלב מנסה להבין מה בעליו אומר, הוא שם לב בעיקר לשפת הגוף אך גם לטון ועצמת הדיבור. כך שהתקשורת היא תמיד דו-צדדית בין הכלב לבעליו, העברת מסרים בין אחד לשני. ככל שהתקשורת ביניכם תהייה טובה יותר, כך יעברו המסרים באופן חלק וברור יותר וייפחתו התסכולים שב"קצר בתקשורת" עקב "שפות" שונות.


חשיבות הקשר בין הכלב לבעליו Alternate Text

Alternate Text הדבר הכי חשוב ובעצם הבסיס לחיים טובים ונעימים יחדיו הוא קשר טוב בינכם. כלבים שאינם מקשיבים לבעליהם עלולים לגרום נזק רב לעצמם (להידרס ולהיפצע), או לסביבה (לנשוך) וכמו כן לגרום באופן כללי לאווירה לא נעימה לכולם. כיוון שאנו רוצים ללמד את הכלב מה מותר ומה אסור, עלינו לדאוג לכך שיהיה מסוגל להקשיב ולציית לנו. ידיעת פקודות בסיסיות כמו "בוא", "שב" ו-"אליי" יסייעו לחיים נעימים ונוחים יותר, גם לכם וגם לכלבכם, ויסייעו בחיזוק הקשר שלכם ובידיעה של הכלב שהוא תמיד יקשיב לכם ויסב אליכם את תשומת לבו, לא משנה מה.


יצירת שגרת משחקים יחדיו Alternate Text

Alternate Text חשוב לייצר שגרת משחקים שלכם עם הכלב - ככל שתשחקו יותר ,הקשר ביניכם יתחזק וכך גם התקשורת ביניכם תהייה טובה יותר. בין אם בבית או בגינה, לדוגמא במשחקי "תפוס" ו"תביא", שגרת המשחק המשותפת תסייע לקשר שלכם והחיבור אחד כלפי השני, לרצון לשחק ,ליכולת תקשורת טובה ולתחושת ביטחון ונוחות של הכלב מולכם.


סמכות: חינוך והצבת גבולות Alternate Text

Alternate Text כלב צריך את ה"אלפא" שלו, כמו הורים לילדים, הכלב צריך לדעת שיש מי ש"שם לו גבולות", לצד הדברים החיובים כמו משחקים, מתן צ'ופרים והבעת חיבה. כך, הכלב שלכם יקשיב לכם יותר, יידע עם הזמן מה מותר ומה אסור והשאיפה היא שבסופו של דבר, לא משנה מה - הכלב יקשיב לכם.

Alternate Text חזקו את התקשורת ביניכם ע"י אימון פקודות כמו "אליי" "בוא" "שב" ו-"ארצה" ובנוסף חזקו את הכרת הכלב בשמו כך שיודע איך קוראים לו ויודע לקשר את זה ש כשאתם קוראים לו בשמו הוא יסב אליכם את תשומת לבו. כך למשל, כאשר הוא ייכנס לריב או יאכל משהו שאסור וכדומה תצליחו להסיח את דעתו ע"י קריאה בשם שלו.


שאלות ותשובות

הדרך בה הכלב שלכם יקשיב לכם היא על ידי חיזוק הקשר ביניכם ויצירת הסמכות מולו. הכלב צריך לדעת פקודות בסיסיות כמו "בוא" "שב" "ארצה" ולהקשיב כשאתם קוראים לו בשם שלו. ככל שתשחקו איתו יותר, תתרגלו איתו יותר, בעזרת חטיפים ועם או בלי אילוף לאט לאט הכלב יקשיב לכם.