הכלב שלי ואני

כל מה שתרצו לדעת על גידול כלב

Alternate Text

תזונת הכלב

שגרת התזונה היומית

למה כלבים כל כך אובססיביים לאוכל? מהי שגרת התזונה היומית שלהם? למה היא חשובה ואיך יוצרים אותה? בדף זה תמצאו תשובות לשאלות הללו, כמו גם מספר הארוחות ביום שצריכים הכלבים לאכול בהתאם לגילם, הצורך בטיול לפני הארוחה ואפשרות השילוב של חטיפים ופינוקים במסגרת שגרת התזונה היומית שלהם.

Alternate Text כיצד הכלב "תופס" את האוכל?

Alternate Text לפני שנתחיל לייצר שגרה עם הכלב, חשוב להבין כיצד כלבים "תופסים" ומבינים את האוכל. כלבים מצפים לאוכל, מחפשים אותו וחושבים עליו בכל רגע נתון. בניגוד לבני האדם, אשר בדרך כלל מגיעים למצב של שובע, מרבית הכלבים יאכלו עד שיגיעו לנקודת "פיצוץ", ואז יאכלו עוד קצת. זהו אינסטינקט שהועבר אליהם מזאבים, כך שבהינתן ההזדמנות, רוב הכלבים יאכלו בכל מצב בו יקלע לדרכם מזון.

Alternate Text כלב שיודע שהוא מקבל אוכל בשעות מסוימות ככל הנראה לא יחפש אוכל נוסף במהלך היום. בנוסף, כחלק מהשגרה, הכלב יודע שיש לו את המקום שלו , בו נמצאות קערות האוכל והשתייה שלו, שם הוא מרגיש ביטחון ולכן גם הסיכוי לפתח אובססיביות או רכושנות לאוכל הוא נמוך.



מה כוללת שגרת התזונה היומית?

Alternate Text

מיקום קערות האוכל והמים:

כאמור, כלב שיודע שיש לו את המקום שלו, בו הוא מרגיש בנוח ובביטחון, הוא כלב בעל סיכוי נמוך לפיתוח אובססיה או רכושנות לאוכל שלו. לכן, מקמו את קערות האוכל והמים של כלבכם במקום בו ירגיש ביטחון יידע שזה המקום שלו, הפינה שלו.

Alternate Text

תזמון שעות האכלה:

כחלק משגרת היום שלנו עם הכלב, כגון טיול בזמנים קבועים, יש להקפיד על שעות האכלה קבועות . האכלת הכלב בשעה מאוחרת מדי בערב, מעלה את הסיכוי לעשיית צרכים בבית במידה ולא יצאנו איתו לטיול בזמן לאחר עיכול האוכל. האכלת הכלב בשעות אקראיות , אינה מאפשרת למערכת העיכול של הכלב לפתח "קצב" משלה, גם כאן הדבר עלול לגרום לעשיית צרכיו של הכלב בצורה לא מבוקרת. האכלת הכלב בשעה מוקדמת מדי בבוקר, תעודד אותו להשתוקק לאוכל בצורה מוגזמת מאוחר יותר בערב. הכלב יודע שהוא אוכל פעמיים ביום, למשל, קערה אחת בבוקר ואחת בערב, וזהו. מומלץ לתת לכלב את האוכל שלו במקביל לארוחות שלנו.

Alternate Text

מספר ארוחות ביום:

גורים: עד גיל שנה , מומלץ לתת לגור כשלוש ארוחות ביום.
בוגרים (גיל 7 ומטה): מגיל שנה ואילך , יש לתת לכלב כשתי ארוחות ביום.
מבוגרים (גיל 7 ומעלה): האכלת כלב מבוגר זהה למספר הארוחות של כלב בוגר – כשתי ארוחות ביום. עם זאת , בגלל שבגיל זה הכלב פחות פעיל, יש לשים לב למשקלו כדי למנוע השמנת יתר ועשיית צרכים באופן לא מבוקר.

Alternate Text Alternate Text

טיול לפני האוכל:

כלב בהיותו ממשפחת הזאבים צריך להוציא אנרגיה לפני האוכל . לכן, רצוי להוציא את הכלב לטיול בו הוא יוציא אנרגיה (ישחק עם כלבים, ירדוף אחרי כדור ועוד), כך שבהגעה הביתה לפני הארוחה , הוא כבר יהיה אחרי הוצאת האינסטינקט שלו כטורף, יחזור רגוע ושליו וכך יוכל לאכול את האוכל שלו בנחת , במקום שלו.


Alternate Text חטיפים ופינוקים:

Alternate Text כחלק משגרת התזונה היומית של הכלב, ניתן לתת לו חטיפים כצ'ופר בהליך אילוף או סתם כפינוק, אך יש לשים לב לכמויות ולתזמון בו אתם נותנים אותם.

Alternate Text מומלץ לא לתת לכלב מזון מהמטבח - פרט ל סיכונים ה בריאותיים בנתינת אוכל ביתי, אתם מסתכנים בכך שכלבכם יסרב לאכול את האוכל היבש שלו. דבר זה יקשה על הטיפול בכלב בטווח הארוך ויגביר את הסיכויים להצטברות אבן שן הגורמת לריקבון שיניים, ריח רע מהפה ודלקות חניכיים חמורות.

למידע נוסף, עברו אל חטיפים ומזון מהמטבח


שאלות ותשובות

הכינו קעריות למים ולאוכל המתאימות לגודל הכלב. ודאו שהקעריות יציבות (רצוי מנירוסטה) ושהגישה אליהן נוחה.

יש להיוועץ עם וטרינר/ית לגבי המקרה הספציפי ובמידת הצורך להגיע למרפאה - לא לחכות למצב מסכן חיים!

אין צורך לשטוף את הקערות ברמה היום-יומית חשוב לשים לב שהן נקיות ובמיוחד לנקות לעיתים קרובות את קערת האוכל ולוודא שאין שאריות אוכל כדי למנוע קלקולי קיבה, אכילת אוכל מקולקל, הבאת חרקים ועוד.

יש לוודא כי נתתם לו את כמות האוכל הנכונה – יכול להיות שפרסתם אותה על 3 ארוחות במקום על 2. בכל אופן, יש להיות במעקב עם הוטרינר/ית על משקלו של הכלב ובריאותו ולשקול לתת לו ירקות או אוכל חלופי במקום בין הארוחות כך שלא יישאר רעב אך לא ישמין מעבר למשקל המתאים לו.

מקמו את קערות האוכל והמים של כלבכם במקום שלו, המקום בו ירגיש ביטחון , יידע שזו הפינה שלו בה הוא יכול לאכול באופן רגוע ובביטחון.

כן. כחלק משגרת היום ושגרת המזון של הכלב, חשוב שהכלב יידע שיש לו את השעות הקבועות שלו בהן הוא מקבל אוכל. מומלץ לתת לכלב אוכל במקביל לארוחות שלנו, ולא מוקדם או מאוחר מידי.