הכלב שלי ואני

כל מה שתרצו לדעת על גידול כלב

Alternate Text

סוציאליזציה

שפת הגוף של הכלב

כלבים מתקשרים בעיקר דרך שפת הגוף. ישנה חשיבות רבה להבנת שפת הגוף של הכלבים, המסרים שהם מנסים להעביר לנו והמסרים שהם מעבירים אחד לשני כיוון שבדרך זו נוכל לחזות פעולות שהם צפויים לעשות, למנוע מריבות ותקיפות ובעיקר למנוע מאיתנו ומהם תסכול בחיי היום-יום.

על שפת הגוף של הכלבים

Alternate Text לכלבים יש שפה משלהם שמורכבת מסימני שפת גוף, התנהגות וקולות. כלבים מתקשרים בעיקר בעזרת שפת הגוף שלהם, זו הדרך שלהם להעביר מסרים, בצורה זו, הם מבינים מסרים גם מכלבים אחרים או מאנשים. לכן, חשוב להכיר את שפת הגוף, מתי הכלב עצוב, שמח, דרוך וכדומה.

Alternate Text דרך הבנת שפת הגוף של הכלבים נוכל להבין בצורה טובה יותר מה הפעולה שהם הולכים לעשות, האם הם הולכים לתקוף, לנבוח ואפילו למה – האם זה נובע מפחד, מתסכול וכו'. כמו כן, כך נוכל להבין יותר טוב את פשר המשחק בין הכלב שלנו לכלבים אחרים ואת מה שהוא מנסה להביע ולהגיד לנו ולמנוע מהכלב תסכולים.

Alternate Text ככל שתכירו את שפת הגוף טוב יותר, כך התקשורת ביניכם תהייה טובה יותר, המסרים יעברו באופן חלק וברור יותר וייפחתו התסכולים שב"קצר בתקשורת" עקב "שפות" שונות.


ההתנהגויות והמשמעות שלהן

שמחה

Alternate Text

חיוך – הכלב רגוע ומחייך אלינו, הכלב מרגיש ביטחון ומרוצה. לרוב, זה יתלווה ב כשכוש זנב במעגלים וגוף רפוי.
התרגשות – כלב שמתרגש, יקפוץ משמחה, לפעמים זה יתלווה בנשיקות כלפיכם ואף בנביחות קצרות.
בטן פרוסה - כאשר הכלב על הרצפה, על הגב, מפנה את הבטן כלפיכם, זה אומר שהכלב מרגיש מוגן ובטוח. זהו המצב האידיאלי שלנו עם הכלב.

פחד

Alternate Text

Alternate Text כשכלב מפחד, הזנב שלו יהיה נמוך וסמוך לרגליים ואף בין הרגליים. בנוסף, הוא לרוב יימנע מליצור קשר עין, הוא יהיה כפוף ועם אוזניים משוכות אחורה. לעיתים, פחד עלול ליצור תוקפנות עתידית. לכן, יש להכיר את כלבכם ובמקרה הצורך להתייעץ עם מאלף/ת.
Alternate Text כלב שנמצא במצב של לחץ וחרדה לרוב ילקק את אפו שוב ושוב, ויתרוצץ הלוך חזור שוב ושוב. לרוב, דבר זה יקרה כאשר הוא במקום לא מוכר או נמצא לבד בבית. . אם הכלב למשל נמצא בבית, הוא עלול לגרד את הדלת, להרוס דברים וכו'. כשכלב מתנשף לרוב זו תהייה תוצאה של מזג אוויר חם, בדיוק כמו אצל בני האדם, ויתלווה בלשון "בחוץ". אם הסיבה היא אינה מזג האוויר או כי הכלב התרוצץ והוציא אנרגיה, יש לבדוק אם מדובר בהבעת לחץ מגורם כלשהו בסביבתו.

איום

Alternate Text

Alternate Text כאשר כלב מרגיש צורך להגן על עצמו ו/או על הסביבה שלו הוא יביע תחושת איום. הכלב כולו יהיה זקוף ודרוך – זנב מורם, אוזניים מורמות, עיניים ממוקדות, נהימות ואף מקומט ואף חשיפת שיניים. לרוב, נהימות מסוג אלה הן סוג של "אזהרה" כלפי הכלב או האדם, כלומר הטריגר שמולם, זה יכול לבוא מתוקפנות או מפחד. לרוב, זה ייגמר בנהימות ולא בנשיכות או תוקפנות אך יש לשים לב לתגובות הכלב שלכם והכלבים שלידו ובמקרה הצורך להתייעץ עם מאלף/ת כדי למנוע פעולה זו.
Alternate Text כשכלב מזיז את הראש כשבאים לגעת בו או ללטף אותו, לעתים זה יביע חוסר רצון לקרבה ולעתים זה יביע כאב או חוסר נוחות באיזור שאתם עומדים לגעת בו. הזזת הראש יכולה להיחשב כ"אזהרה" לפני תקיפה.

עצב

Alternate Text כלב שמרגיש כאב או עצב יביע את ההרגשה ביבבות "בכי" קטנות. למשל, בהגעה למרפאה הוטרינרית או בחשש מפגיעה. כמו כן, דבר זה נפוץ אצל גורים חדשים שמתרגלים לאט לאט לביתם החדש. כמו כן, לעתים כלב "יבכה" כאשר הוא רוצה להגיד לכם שהוא צריך לעשות צרכים ו/או לפרוק אנרגיה, לרוב זה יתבטא גם בהתרוצצות בבית ו/או בעמידה ליד הדלת.

התרגשות – לטובה או לרעה

Alternate Text למרות מה שנוטים לחשוב, כשכוש בזנב לא תמיד מביע שמחה, הבדיקה שלנו היא מיקום הזנב ותנודתו. כשכוש הזנב מראה על התרגשות של הכלב – לטובה או לרעה. כשכוש איטי מצד לצד יביע רוגע, כשכוש מהיר יביע עירנות ודריכות, לעתים באופן שלילי, כאשר הזנב מתנדנד באופן מעגלי הכלב מביע אושר. ככל שהזנב מורם יותר, הכלב יותר דרוך וכשהוא פונה לאמצע ומטה הכלב יותר רגוע, אם הזנב ממש למטה ובין הרגליים הכלב ככל הנראה מרגיש פחד ולחץ. כמו כן, חשוב להכיר את מיקום הזנב הניטרלי אצל כלבכם כדי לדעת טוב יותר מה מביעים המיקומים השונים אצל כלבכם.

יללה

Alternate Text כלבים נוטים להשמיע קול יללה, בדומה לזאבים, כאשר הם שומעים כלב אחר מילל או כששומעים קול דומה ליללה. פעולה זו מביעה רצון למשוך תשומת לב מהבעלים או בכלל. אם הדבר קרה כשהוא נשאר לבד בבית, יש להשאיר לו טלוויזיה דלוקה, משחקים וכדומה בכדי להפיג את השעמום. בנוסף, כלב לא מסורס יעשה זאת כנראה כשירגיש כלבה מיוחמת בסביבתו. במקרה שהדבר ממשיך ואתם לא מצליחים למצוא פיתרון רצוי ומומלץ להתייעץ עם מאלפים או יועצי התנהגות.

רחרוח

Alternate Text

Alternate Text כלבים מבינים שפה לפי ריחות, בין אם זה רחרוח הרצפה, דשא, שתן, צואה או רחרוח כלבים אחרים. שימו לב כל עוד שני הכלבים רגועים בזמן פעולה הרחרוח , אין סיבה לא לתת להם לעשות את זה. לעתים, כלב לא יאהב את ההתנהגות הזו ויביע התנגדות ובמקרים כאלה יש להפריד ביניהם.

נביחות

Alternate Text אם הכלב נובח כלפיכם לרוב זה יביע רצון לאוכל, משחק, טיול וכו'. כמו כן, הוא עושה זאת ככל הנראה כי הוא למד מפעמים קודמות שזה "עובד לו", שזו הדרך לקבל את מה שהוא רוצה. בנוסף, נביחות יכולות להביע הגנה על טריטוריה (הבית או הבעלים) ובמקרים כאלה יש לפתור את בעיית ההתנהגות ביחד עם מאלף/ת.
למידע נוסף, עברו אל בעיות התנהגות.

Alternate Text

שאלות ותשובות

כשכלב מפחד, הזנב שלו יהיה נמוך וסמוך לרגליים ואף בין הרגליים. בנוסף, הוא לרוב יימנע מליצור קשר עין, הוא יהיה כפוף ועם אוזניים משוכות אחורה. לעיתים, פחד עלול ליצור תוקפנות עתידית. לכן, יש להכיר את כלבכם ובמקרה הצורך להתייעץ עם מאלף/ת.

כאשר כלב מרגיש צורך להגן על עצמו ו/או על הסביבה שלו הוא יביע תחושת איום. הכלב כולו יהיה זקוף ודרוך – זנב מורם, אוזניים מורמות, עיניים ממוקדות, נהימות ואף מקומט ואף חשיפת שיניים. לרוב, נהימות מסוג אלה הן סוג של "אזהרה" כלפי הכלב או האדם, כלומר הטריגר שמולם, זה יכול לבוא מתוקפנות או מפחד. כמו כן, אם הכלב נובח כלפיכם לרוב זה יביע רצון לאוכל, משחק, טיול וכו', הוא עושה זאת ככל הנראה כי הוא למד מפעמים קודמות שזה "עובד לו", שזו הדרך לקבל את מה שהוא רוצה, להביע את זה.

כלבים נוטים להשמיע קול יללה, בדומה לזאבים, כאשר הם שומעים כלב אחר מילל או כששומעים קול דומה ליללה. פעולה זו מביעה רצון למשוך תשומת לב מהבעלים או בכלל. אפשרות נוספת היא הבעת עצב, למשל כאשר הוא רוצה להגיד לכם שהוא צריך לעשות צרכים ו/או לפרוק אנרגיה, לרוב זה יתבטא גם בהתרוצצות בבית ו/או בעמידה ליד הדלת. במקרה שהדבר ממשיך ואתם לא מצליחים למצוא פיתרון רצוי ומומלץ להתייעץ עם מאלפים או יועצי התנהגות.