הכלב שלי ואני

כל מה שתרצו לדעת על גידול כלב

Alternate Text

חינוך ואילוף
הכלב

חרדת נטישה

חרדת נטישה מתרחשת לרוב אצל כלבים שחוו נטישה בעבר וחשוב להכיר את המושג, את הסימנים לכך ואת אפשרויות הטיפול. בדף זה תוכלו למצוא את התשובות לשאלות מהי חרדת נטישה אצל כלבים? למה היא קורית ואיך מטפלים בה? ועוד.

מהי חרדת נטישה Alternate Text

חרדת נטישה אצל כלבים היא פחד מוגבר בעת פרידה מהבעלים. בעת ההתנתקות בהלהקה/הבעלים הכלב מבצע התנהגויות מסוימות ומקשר אותן לחזרתם של הבעלים. לדוגמא: שתן בבית, ליד הדלת, שריטות דלת וקירות, כרסום משקופים והרס בבית. עם זאת, ישנם כלבים שיביעו זאת דווקא על ידי התכנסות בתוך עצמם, חוסר שמחת חיים וחוסר תיאבון.


איך מטפלים בזה Alternate Text

כאשר הכלב מפחד להישאר לבד צריך להפוך אותו ליותר עצמאי. בכל פעם השאירו אותו ליותר זמן לבד, גם אם אתם רק בחדר הסמוך או יוצאים מהבית לכמה דקות. פתרון נוסף הוא לבלבל את הכלב על ידי שינוי לוח הזמנים או ההרגלים שלכם. לדוגמה, נהגו כאילו אתם עומדים לצאת מהבית, קחו את צרור המפתחות, לבשו מעיל, או בצעו כל פעולה אחרת שהכלב מכיר ומזהה, אולם לאחר מכן הישארו בבית.


שאלות ותשובות

חרדת נטישה אצל כלבים היא פחד מוגבר בעת פרידה מהבעלים. לדוגמא: שתן בבית, ליד הדלת, שריטות דלת וקירות, כרסום משקופים והרס בבית או על ידי התכנסות בתוך עצמם, חוסר שמחת חיים וחוסר תיאבון. יש לראות אם התופעה חוזרת על עצמה או שההתנהגות מקרית וכן להתייעץ עם מאלף/ת התנהגותי/ת.