הכלב שלי ואני

כל מה שתרצו לדעת על גידול כלב

Alternate Text

סוציאליזציה

כלבים וילדים

מידת ההתאמה של הכלב לילדים אינה תלויה בגזע או בגיל שלו בלבד, אלא בעיקר בחינוך ובטיפול שהוא קיבל ומקבל; כלב שמטופל באהבה ובכבוד, מעוקרת או מסורס, מאולף ושכל צרכיו הפיסיים והנפשיים מסופקים, הוא המתאים ביותר. עם זאת, חשוב להבין את התקשורת והקשר שבין כלבים וילדים, את היתרונות והחסרונות של להביא גור ובעיקר לדעת שכלב שמביאים הביתה הוא לא "סידור זמני" או "בשביל הילדים" ושלילדים חייבת להיות יכולת להפגין שליטה עצמית

הקשר בין הכלב לילדים Alternate Text

Alternate Text עבור ילדים רבים חיית המחמד המשפחתית היא החבר הטוב ביותר; בן לוויה שמעניק אהבה שאינה תלויה בדבר ועוזר לילד לפתח אחריות, ביטחון עצמי, רגישות לזולת ויכולת קבלה ונתינה רגשית. הדרך הנכונה להפוך בעל חיים לחיית מחמד אוהבת היא להתייחס אליו כאל כחלק מהמשפחה שתלוי בשאר חבריה לקיומו ולאושרו.


מתי נכון לצרף כלב למשפחה עם ילדים Alternate Text

Alternate Text ראשית, יש לזכור כי זה לא מספיק להביא את הכלב "בשביל הילדים" וחשוב שכולם יבינו שלא מדובר בסידור זמני.

Alternate Text תנאי ראשוני למוכנותו/ה של הילד/ה הוא היכולת להפגין שליטה עצמית ולהישמע למילה "לא". מומחים ממליצים לצרף בעל חיים למשפחה כאשר הילד/ה לפחות בן/ת 6, אך העיתוי הנכון תלוי במידת הבגרות של הילד/ה, ואת זה אתם ההורים מכירים טוב מכולם.

Alternate Text אם אתם מתלבטים האם לצרף כלב למשפחה, הפגישו את הילד/ה עם בעלי חיים של חברים ועקבו אחר התנהגותו/ה.


גורים וילדים Alternate Text

Alternate Text משפחות רבות עם ילדים קטנים בוחרות לאמץ גור, מתוך מחשבה שהוא נוח יותר לגידול ולטיפול, ומתאים יותר לילדים לכן חשוב לדעת - גורים הם שבריריים יותר, דורשים הרבה תשומת לב וזהירות, ונוטים לשרוט ולנשוך תוך כדי משחק. הם בעצם כמו תינוקות בעצמם כמעט בכל השנה הראשונה שלהם. לעתים הבחירה הנכונה ביותר היא בכלב בוגר, רגוע, סובלני ומורגל בחברת ילדים. התייעצו עם מומחה (וטרינר/ת, מאלף/ת או יועץ/ת אימוץ) לפני שתחליטו איזה כלב הכי מתאים למשפחה שלכם.

Alternate Text קבעו מספר כללים להתנהלות בין הגור לילדיכם, כדי שלא יפגעו זה בזה בלי כוונה
  • הסבירו לילדים שהגור אינו צעצוע ושיש לנהוג בו בזהירות ובעדינות, ללטף אותו ובעיקר לא לצעוק לידו, כיוון ששמיעתו רגישה בהרבה משלנו, בני האדם. במהרה הם יהפכו לחברים הכי טובים .
  • "העבירו" לילדים את האחריות, תנו להם להרגיש את תחושת האחריות, שבעל החיים הוא שלהם: "אני צריך/ה לדאוג לו ולטפל בו". כך תחושת הקרבה והחיבה לכלב תתגבר והקשר ביניהם יתחזק.
  • בתחילה צאו לטיול עם הכלב יחדיו, כאשר אתם מחזיקים את הכלב ולאט לאט תנו לו ללמוד מכם איך להחזיק אותו ברצועה, איך לקרוא לו, איך לגרום לו להקשיב לכם וכו'. בהמשך, תנו לילד להחזיק את הכלב בטיול המשותף איתכם. ביחד איתכם

Alternate Text שימו לב! יש להקפיד להשגיח על הכלב והילד/ה ולוודא שהכלב לא מושך מידי או שאין לו בעיות התנהגותיות אחרות ובהתאם לוודא שהילד/ה אחראי/ת מספיק ושיש לו/ה תקשורת טובה עם הכלב.


תינוק/ת חדש/ה בבית Alternate Text

Alternate Text חשוב להרגיל את הכלב למצב החדש עוד לפני הלידה. כדי להצליח לעשות זאת, הכלב צריך להיות מחוסן כנדרש ומאולף מספיק להקשיב לכם ללא תנאי. ניתן למשל, משכו לכלב בשערות, כדי להרגיל אותו למה שיעשה לו התינוק.

Alternate Text אם אפשר, הביאו לו שמיכה מבית החולים בה התינוק היה עטוף ותנו לו להריח אותה ולהתרגל לריח שלו. חשוב שהכלב יישב ויהיה רגוע ליד התינוק, ואפשר גם לאסור עליו להיכנס לחדר שלו. מומלץ ללמד אותו להתעלם מהבכי של התינוק כדי שלא ינבח ולתת לו חיזוקים חיוביים בעת הצורך.

Alternate Text הרבה כלבים עוזרים בגידול ומתריעים כשמשהו לא בסדר עם התינוק, אבל אסור בשום אופן לאפשר לכלב להיות רכושני כלפי התינוק או כלפי אוכל וצעצועים. הכלב צריך להבין את מקומו בהירארכיה החדשה בבית, לכן, כשאתם נכנסים הביתה לכו קודם כל לתינוק ורק אחר כך תנו תשומת לב לכלב. בזמן טיול תנו לכלב ללכת אחרי העגלה ולא לפניה. בכל מקרה, השגיחו תמיד על הכלב ועל התינוק, יחד ובנפרד ובמקרה הצורך התייעצו עם מאלף/ת.


שאלות ותשובות

מידת ההתאמה של הכלב לילדים אינה תלויה בגזע או בגיל שלו בלבד, אלא בעיקר בחינוך ובטיפול שהוא קיבל ומקבל. חשוב להכין את הילדים לכלב ולבחור כלב שכנראה יותר יתאים לילדים, למשל מבחינת גודל או סוג מסוים, ניתן להתייעץ עם אנשי העמותות.

תנאי ראשוני למוכנותו/ה של הילד/ה הוא היכולת להפגין שליטה עצמית ולהישמע למילה "לא" מומחים ממליצים לצרף בעל חיים למשפחה כאשר הילד/ה לפחות בן/ת 6, אך העיתוי הנכון תלוי במידת הבגרות של הילד/ה, ואת זה אתם ההורים מכירים טוב מכולם.